دکتر کردنائیج معاون آموزشی دانشگاه و عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی در این نشست بر اهمیت فرهنگ سازی و ترویج و توسعه کارآفرینی در حوزه زنان تأکید کرد و گفت: کارآفرینی صرفا ایجاد کسب و کار نیست بلکه اقدامات نوآورانه و خلاقانه که در جهت بهبود کسب و کار هم انجام می شود به نوعی کارآفرینی در کسب و کار است.
دبیر علمی همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان افزود: کارآفرینی نقش بسیار زیادی در توسعه کسب و کار ها دارد. در دانشگاه باید بیشتر به رویکردهای نوآورانه و خلاقانه در کسب و کار توجه شود و این مهم در کسب و کار زنان هم پیاده سازی و فرهنگ سازی شود.
در ادامه دکتر خداداد حسینی معاون برنامه ریزی، نظارت و فناوری اطلاعات دانشگاه و عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی با اشاره به رویدادهای متعددی که در حوزه کارآفرینی زنان در کشور برگزار شده گفت: در خصوص بحث کارآفرینی و کسب و کار زنان در کشور رویدادهای گوناگونی برگزار شده که اغلب در دانشگاه و مجامع دانشگاهی نبوده است و با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه خصوصا زنان، می باید در مجامع علمی به کسب و کار زنان بیشتر توجه کرده و آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.
وی افزود: در خصوص 'همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان' بیان چارچوب ها اولویت دارد و اینکه جامعه هدف باید مشخص باشد. آیا جامعه هدف دانشگاهیان است یا به طور عام زنان جامعه را در بر می گیرد؟ همچنین با نگاه جامع به شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و زیر ساختی امروز کشور، باید حوزه هایی که قرار است روی آن تمرکز کرد مشخص باشد.
دکتر خداداد حسینی اضافه کرد: بررسی مشکلات افرادیکه خواستار ورود به حوزه کارآفرینی در سطح سازمان هستند همچنین بررسی عمیق چالش ها و فرصت های پیش رو می تواند منجر به ارائه راهکارهای عملی شده و در نهایت پیشنهاد های مثبت و سازنده ای را به دست اندرکاران انتقال داد.
در ادامه جلسه دکتر ضابطیان مدیر پژوهش و نوآوری دانشگاه به زنجیره انتقال فناوری اشاره و تشریح کرد: دانشجویان می توانند با تجربیاتی که از انجام طرح های تحقیقاتی خود در قالب پایان نامه و رساله بدست آورده اند و همچنین با گذراندن دوره های کسب مهارت و کارآموزی جذب صنعت و بازار کسب و کار شوند و یا با استفاده از این تجربیات، کسب و کار خود را راه اندازی کنند.
در بخش دیگری از این نشست دکتر محمد حسن زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه اظهار داشت: این رویداد میتواند بر روی سیاست گذاری های آینده تمرکز داشته باشد. در موضوع کارآفرینی و کسب و کار زنان، توانمندسازی و بررسی حوزه های مهارتی و همچنین قوانین و مقرارت و امکانات و تجهیزات اهمیت دارد.
دکتر نجمه تهرانیان مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده به نقش اساسی اقتصاد در توسعه کارآفرینی اشاره و تأکید کرد: با توجه به برنامه ریزی دشمن برای ضربه زدن به بنیان خانواده خصوصا زنان و دختران، بررسی مسائل پیرامون بانوان و کسب و کار آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راستا می توان از گروه های اموزشی دانشگاه، جهاد دانشگاهی و بسیج کمک گرفت.
در پایان این جلسه دکتر اسکندری از دبیران اجرایی این همایش، به برخی محورهای پیشنهادی و اهداف «همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان» شامل کمک به تحقق شعار سال 'تولید ملی با مشارکت مردمی'، تاکید بر اهمیت بر نقش کارآفرینی زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی، کمک به برون رفت از موانع و چالش های کارآفرینی زنان، استراتژی ها و راهکارهای موفقیت زنان کارآفرین، افزایش توانمندی زنان در حوزه کارآفرینی و کسب و کار و ... اشاره کرد.
گفتنی است «همایش ملی کارآفرینی و کسب و کار زنان» آبان 1403 برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی، کارگاه آموزشی مقدمهای بر راهاندازی استارتآپ ورزشی با حضور دکتر ندا بروشک «دبیر ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان»، رکسانا اربابینژاد و محمدباقر سیفاللهی «مدرسان کارگاه و بنیانگذاران نرمافزار ورزش مادر و کودک تیله» و با مشارکت جمع زیادی از علاقهمندان (به صورت مجازی)، ظهر امروز دوشنبه مورخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.
از جمله مهمترین مباحثی که در این کارگاه مطرح شد، میتوان به موضوعاتی از جمله: معرفی اصلاحات حوزه کسب و کار (استارتآپ، مدل کسب و کار/ مدل درآمدی، کارآفرینی، نوآفرینی و خلق ارزش در محصول/ خدمت، سرمایه و روشهای تأمین آن و غیره)، تحقیق بازار و امکانسنجی، چالشها و فرصتهای کلیدی حوزه ورزش و تندرستی (در بخشهای: ایجاد سبک زندگی باتحرک، ورزش همگانی، ورزش آماتوری و ورزش قهرمانی)، ایدهپردازی و اعتبارسنجی ایده، درآمدزایی، تیمسازی، مدیریت پروژه/ محصول، دلایل شکست استارتآپها، تیمسازی، تأمین منابع مالی و زمان صحیح شروع همکاری با سرمایهگذار، بازاریابی و فروش، مقیاسپذیری و ... اشاره کرد.
همچنین، معرفی استارتآپهای حوزه ورزش به تفکیک زمینههای فعالیت آنها، شامل: «ترویج و توسعه ورزش عمومی»، «تسهیل و بهبود فرآیندهای باشگاهداری و مدیریت ورزشی»، «واسطه میان ورزشکاران و ارائهدهندگان خدمات ورزشی»، «ارائه گجتهای بهبود دهنده فعالیتهای ورزشی»، «فراهم کردن تجهیزات، اماکن و کلاسهای ویژه افراد دارای معلولیت»، «آموزش و ارتقای بهرهوری ورزشی»، «تحلیل، مشاوره و ارائه راهکارهای بهبود به ورزشکاران» و همچنین معرفی استارتآپهای فعال در هریک از حوزهها و بررسی تجربیات آنها از دیگر مواردی بود که از سوی مدرسان ارائه شد.
شایان ذکر است، «ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان» با همکاری مشترک «مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، «معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان»، «مشاور امور زنان پژوهشگاه تربیتبدنی و علوم ورزشی» و «مدیریت کل امور بانوان استانداری تهران» با هدف شناسایی و حمایت از تیمهای استارتآپی، کارآفرینان، کسب و کارهای نوپا و ... مشغول به فعالیت میباشد.
به گزارش دبیرخانه ی اولین همایش ملی «کارآفرینی و کسب و کار زنان» به استحضار میرساند، نتایج ارزیابی چکیده ی مقالات همایش به کارتابل اختصاصی نویسندگان مسئول ارسال شده است.
این همایش به همت دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس و همکاری برخی نهادها و موسسات علمی و پژوهشی به حول قوه الهی در محل دانشگاه تربیت مدرس در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
دکتر فائزه اسکندری، دبیر اجرایی این همایش در گفتگو با خبرنگاران اشاره کرد که محورهای اصلی این همایش شامل هفت محور کلان است که عبارتند از: کارآفرینی، کسب و کار زنان و تولید ملی با مشارکت مردمی؛ کارآفرینی، کسب و کار زنان در علوم، فناوری و صنایع گوناگون؛ کارآفرینی، کسب و کار زنان در فرهنگ، سیاست، بهداشت و درمان، هنر و ورزش؛ کارآفرینی و کسب و کار زنان از منظر بازاریابی، تولید، توزیع و اشتغال؛ کارآفرینی و کسب و کار زنان از منظر اقتصاد دانش بنیان، توسعه کارآفرینی و دولت کارآفرین؛ کارآفرینی، کسب و کار زنان از منظر چالشهای فقهی، حقوقی، مالیاتی و تسهیلگری کسب و کار؛ کارآفرینی، کسب و کار زنان از منظر کارآفرینی آموزشی، کارآفرینی دانشگاهی، معلم کارآفرین، مدرسه کارآفرین.
اسکندری همچنین یادآور شد که مهلت ارسال چکیده مقالات تا نیمه ی شهریورماه سال جاری بوده و مهلت ارسال اصل مقالات نیز تا پایان مهر ماه سال جاری است.
دبیر اجرایی همایش همچنین یادآور شد: علاقمندان میتوانند به جهت اطلاعات بیشتر به نشانی دبیرخانه همایش واقع در دفتر دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس واقع در تهران، جلال آل احمد، پل نصر، دانشگاه تربیت مدرس مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۰۲۶۴۲۶۳ (دکتر توحید شیر علیپور) - ۰۲۱۸۲۸۸۴۶۷۳ تماس حاصل نمایند.
برای مشاهده ی مستقیم نتایج ارزیابی چکیده ها می توانید اینجا را کلیک کنید
همچنین برای مشاهده ی پوستر همایش و دسترسی به اطلاعات بیشتر روی این آدرس www.zanankarafarin.modares.ac.ir کلیک نمایید.